Weerstand tegen uitstelklussen laagst aan begin werkdag

Werknemers kunnen klussen waar ze tegenop zien het beste aan het begin van hun werkdag uitvoeren, in plaats van uitstellen tot de middag, zo blijkt uit onderzoek door Montas.

Forum

 

Je werkdruk in de hand krijgen kan soms best lastig zijn. Deel hier je vragen of ervaringen met ons en anderen en krijg waardevolle antwoorden terug. Daarnaast plaatsen we zelf regelmatig goeie tips of leuke wetenswaardigheden.

 

Je kunt altijd anoniem meelezen. Wil je zelf een vraag stellen, een reactie geven of een goeie tip geven? Dan moet je je eerst registreren. Na het registreren ontvang je een e-mail waarmee je je wachtwoord kunt instellen. Daarna kun je inloggen en zelf topics aanmaken.

 

You need to login in order to create posts and topics. » Login
Pages: 1
Wanneer maak je het beste een planning?

Of je nou een planning voor een dag maakt, of een week vooruit, je doet er goed aan je planning minimaal een dag van tevoren te maken. Op die manier laat je je nog leiden door je verstand, in plaats van door emoties. Als je 's ochtends de planning voor die dag maakt, heb je een grote kans dat je een rotklus lekker vooruit schuift. Terwijl het zo'n goed gevoel geeft om die klus achter de rug te hebben. Hoe doen jullie dat?

Tot nu toe maak ik de planning altijd 's ochtends en dan in mijn hoofd. Ik merk wel dat ik vaak niet uitkom met mijn planning en dat ik inderdaad lasige klussen naar het eind van de dag schuif die ik dan vervolgens niet meer kan doen uit tijdnood. Mooi opgelost!

 

Ik ga nu proberen om mijn planning de dag van tevoren te maken en ook echt op te schrijven, kijken of dat werkt.

Hallo Sabine,

Dat klinkt als een goed voornemen! Probeer er daarbij ook te zorgen dat je een haalbare planning maakt. Vaak plannen mensen te optimistisch en dus te weinig taken in. ook houden ze geen rekening met ad hoc zaken, of de tijd die je nodig hebt om van overleg naar overleg te lopen. Laat je ons weten hoe het je vergaat?

Succes!

Ik heb over het algemeen veel adhoc zaken, daarom probeer ik mijn vaste taken in te plannen met voldoende ruimte er tussen, zodat ik nog wat kan schuiven. Toch zie ik vaak aan het eind van de dag nog wat vaste taken onafgemaakt.

Hoi Johan.

Als je veel ad hoc zaken op een dag hebt is het een goede zaak dat je voldoende ruimte tussen je taken plant. Wat is de reden dat je toch nog taken overhoudt? Plan je meer taken dan waar je tijd voor hebt? Geef je voorrang aan prioriteiten van anderen die eigenlijk niet jouw prioriteiten zijn? Heb je last van uitstelgedrag? Ben je veel tijd kwijt met tussendoor e-mail of je whatsappjes checken?

Pages: 1

Forum2